maandag 4 juni 2012

John Leyton – Lone Rider EP (1962)




Als ontspanning ga ik soms wat op de zolder zitten en dan snuister ik in de “schatten op zolder”

En kijk wat ik daar vond …

John Leyton (John Dudley Leyton, 17 Februari 1939) ligt goed in de markt nadat hij in de tv-serie Biggles een hoofdrol vertolkt. Hij wordt overgehaald om auditie te doen als zanger voor producer Joe Meek. Die ziet wat in de zingende acteur en na een wat koude start, eindigt Leyton met single ‘Johnny, Remember Me’ op de eerste plaats in de Britse hitlijst.

Zijn eerste plaatje, 'Tell Laura I love her', werd teruggetrokken omdat de platenmaatschappij de versie van Ricky Valance al had uitgebracht en deze versie stond in september 1960 in Engeland op nummer één.

Zijn eerste (enige) nummer één hit ‘Johnny remember’ me stond in augustus 1961 drie weken in de Engelse hitparade.

Zijn tweede single ‘Wild Wind’ wist nog de tweede plaats in de UK Singles Chart te halen, de daarop volgende singels haalden de top tien maar net.

Hij stortte zich weer volop op zijn carrière als acteur waarin hij o.a. rollen speelde in The Great Escape (met o.a., Steve Mc Queen) en Von Ryan’s Express (met o.a. Frank Sinatra).

Dit is een EPtje uit 1962.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten